פוסטים פופולריים מהבלוג הזה
חודש חשוון- מעורבות חברתית מעורבות חברתית היא רצף התנהגויות ומעשים של אדם שמטרתם ליצור חברה טובה יותר. "מעורבות חברתית" מתרחשת כאשר אנשים מגלים ערנות ואכפתיות כלפי אחרים וכלפי הסביבה, מבצעים משימות ותפקידים באחריות ובמסירות ועושים פעולות במטרה לתרום ולסייע לאחרים ולסביבה. הלמידה וההתנסות החברתית-ערכית בחודש זה מאפשרת לכל תלמיד/ה: לגלות מעורבות ולפעול למימוש זכותו של כל אחד לטעות, להיות מוגן ואהוב, להיות שותף לפעילות הקבוצתית ולקבל עזרה. לגלות אכפתיות וערנות כלפי הסובב במשפחה, בכיתה, בקהילה, במדינה ובעולם. למלא תפקיד בקבוצה, בכיתה ובבית הספר ולגלות אחריות, התמדה ויוזמה. כדוגמה לאישיות בולטת במעורבותה החברתית הכרנו החודש את ד"ר מרטין לות'ר קינג שלחם למען שיווין הזכויות לשחורים בארצות הברית, ואף זכה בפרס נובל לשלום על פעילותו. לקריאה על פעולותיו של ד"ר קינג הכנס לקישור: מרטין לות'ר קינג משימה: צפה בסרטון המצורף וענה בתגובה בבלוג הכיתתי. האם מה שקרה לשרגא בשגדא מזכיר את סיפורם של השחורים בארה"...
חודש שבט- ערך אחריות
אם ידמיין אדם את חייו כספינה השטה בנהר החיים, עליו לשאוף תמיד להיות הקברניט של אותה ספינה - לנווט את חייו למקומות שהוא מעוניין שהם יזרמו אליה, לקחת בחירות ולעמוד מאחורי הבחירות הללו ותוצאותיהן. כלומר, לקיחת אחריות משקפת את היכולת והצורך להגיב על הנעשה בחיים, לנקוט עמדה ולעמוד מאחורי המעשים. זוהי התנהגות הפוכה להטלת אשמה באחר בכל דבר הקורה או הציפייה הפסיבית שמשהו יקרה או שמצב ישתנה מבלי לנקוט כל יוזמה, בצורה זו הופך האדם לקורבן של חייו ולא לקברניט שלהם. #משימה: האחריות יכולה להיות כלפי עצמי, כלפי הסביבה וכלפי המשפחה. כתבו איזו אחריות יש לכם: 1. כלפי עצמכם 2. כלפי הסביבה (למשל, הטבע- שמירה על הצמחים, בעלי חיים וכדור הארץ) 3. כלפי המשפחה.
גיא אביאני
השבמחקתמונה 1------- הילדים מכבדים את המורה ולא מתפרצים לדבריה
תמונה 2------- שני חברים מלמדים אחד את השני
תמונה 3------- לילד אחד כואב הראש והשני צורח בכוונה (לא הבנתי מה מכבד אז עשיתי הפוך)
תמונה 4------- ילד לוקח לסיבוב את סבא שלו (או סתם מבוגר אחר) שהוא על כיסא גלגלים ולא יכול ללכת
אופיר אביאני-
השבמחקבתמונה הראשונה- הילדים מחכים בסבלנות שהמורה שתיתן להם רשות דיבור.
בתמונה השנייה- ילד עוזר לחברו בשיעורי הבית.
בתמונה השלישית- שני ילדים שיחקו הילד שהפסיד במקום לצעוק ולהתעצבן פשוט נאנח.
בתמונה הרביעית- ילד עוזר לאישה מבוגרת ( כנראה סבתא שלו) עם כיסא הגלגלים שלה.
עילי לאופיר אביאני
מחקאופיר כתבת את תשובתך בשפה גבוהה ומכבדת!!!
נתנאל שובל
השבמחקבתמונה 1: כיבוד של שיח
בתמונה 2: ילד עוזר ילד השני בחומר הלימודים
בתמונה 3: שני משחקים אחד מנצח ואחד מפסיד (להפסיד בכבוד)
בתמונה4:ילד עוזר לאישה מבוגרת (נכה)
1. הילדים מתפרצים ולא מדברים בלי רשות לדברי המורה
השבמחק2. הילדים מכינים ביחד שיעורי בית ועוזרים אחד לשני
3.ילד אחד ניצח ושמח אבל הילד השני היה עצוב כי הפסיד
4. ילד או נכד עוזרים לאיש מבוגר או לסבא וסבתא בעליי מוקבלות.
אופיר זנזורי
לגיא בתמונה 3 זה לא שהילד קיבל מבה הוא פשוט הפסיד הוא לא לא ידע להפסיד בכבוד.
מחקאלמוג לוי לאופיר זנזורי:
מחקאופיר כתבת את תשובתך בשפה גבוהה מאוד! כל הכבוד!
אופיר זנזורי להודעה הקודמת
השבמחקאיילת גוניק
השבמחק1. הילדים מכבדים את המורה ומצביעים
2. ילדים מכינים שיעורים ביחד ועוזרים אחד לשני
3. ילד אחד מתבאס שהפסיד והילד שני שמח שניצח - דוגמא לכך שהם לא מכבדים אחד את השני
4. הילד מוביל את סבתא שלו בפארק - "כבד את אביך ואת אמך"
איילת מה שכתבת נכתב בצורה יפה ממאיה .
מחקמשיר קובלסקי- לאיילת:
מחקאיילת כל הכבוד! כתבת בשפה גבוהה ושילבת דוגמא מצוינת.
1 ילדים מצביעים בשיעור ולא מתפרצים .
השבמחק2 ילדים עוזרים אחד לשני בשיעורים .
3 ילד אחד מנצח במשחק והשני מפסיד .
4ילד עוזר למשהו מבוגר שלא יכול ללכת אלא שהוא יושב בכיסא גלגלים .
מאיה אורגד
שיר קובלסקי:
השבמחקבתמונה מס 1- הילדים מכבדים את המורה ומצביעים מבלי להתפרץ.
בתמונה מס 2- ילד אחד שיותר טוב בלימודים עוזר לילד השני שמתקשה בלימודים.
בתמונה מס 3- ילד אחד ניצח והשוויץ, השני הפסיד והיה עצוב ( דוגמא לתמונה שהיא אינה מכבדת).
בתמונה מס 4- ילד עוזר למבוגר המתקשה יותר. על פי כך הוא מכבד את הוריו סביו וכ'ו ( על כך נאמר בתנ ך " כבד את אביך ואמך").
ליה אל שיר:
מחקשיר כתבת בשפה מאוד גבוהה כל הכבוד
הילה לשיר:
מחקכתבת יפה מאוד
נועה קון לשיר
מחקשיר מה שכתב הוא מאוד יפה.
עידו מוסלבי :
השבמחק1- הילדים מקשיבים לדברי המורה
2- הילדים מדברים בכבוד אחד עם השני
3 - ילד אחד מנצח והילד שהפסיד הפסיד בכבוד
4-הילד עוזר לאיש מבוגר שלא יכול ללכת בכיסא גלגלים
תמונה מספר 1- הילדים מחכים שהמורה תסיים לדבר.
השבמחקתמונה מספר 2- הילדים יושבים ליד השולחן ומנהלים דו שיח.
תמונה מספר3- ילד אחד הפסיד והילד השני ניצח.
תמונה מספר 4- ילד עוזר לאישה מבוגרת שהיא על כיסא גלגלים ועוזר לה לנוע ממקום למקום.
ליה עוז
אלמוג לוי:
השבמחקבתמונה הראשונה- הילדים מצביעים למורה ולא מתפרצים
בתמונה השנייה- הילד עוזר לחברו בשיעורי הבית
בתמונה השלישית- הילד מנצח ומשוויץ והילד השני הפסיד והוא עצוב (זאת דוגמה לאי כבוד בין הילדים)
בתמונה הרביעית- הילד הצעיר עוזר לאישה המבוגרת כי קשה לה יותר.
הילה:
השבמחק1.הילדים מכבדים את המורה ומצביעים במקום להתפרץ.
2.ילד עוזר לחבר שלו בשיעורי בית .
3.הילד הפסיד בכבוד לילד שניצח.
4.הילד עוזר לאישה מבוגרת בכיסא גלגלים כי קשה לה ללכת.
לינוי צח להילה
מחקהאבתי את מה שכתבת זה ממש כמו מה שהתמונות .
אשמח אם תגיבי גם לי .
עילי לוי
השבמחקתמונה ראשונה-הילדים מכבדים את המורה ולא מתפרצים כשהיא מדברת
תמונה שנייה-שני תלמידים עוזרים אחד לשני בשיעורי הבית
תמונה שלישית-צריך לדעת להספיד בכבוד(אני לא כל כך הבנתי את התמונה אז אני לא בטוח)
תמונה רביעית-הילד עוזר לאיש קשיש בכיסא גלגלים ומסיע אותו
לינוי צח
השבמחקתמונה 1 - התלמידים מצביעים ומחקים שהמורה תתן להם רשות דיבור
תמונה 2 - ישנם 2 ילדים העוזרים אחד לשני
תמונה 3 - ישנם 2 ילדים המשחקים אחד מפסיק ואחד מנצח
תמונה 4 - ישנו ילד העוזר לאדם מבוגר לנסוע עם הכיסא גלגלים
נועה קון:
השבמחק1. התלמידים מכבדים את המורה
2.שני חברים עוזרים אחד לשני בשיעורים
3.הילד מפסיד בכבוד
4.ילד עוזר למבוגר שבכיסא גלגלים
יובל נאוי :
השבמחק1. התלמידים מכבדים את המורה ולא מתפרצים
2. הילדים מכינים שיעורים ביחד וככה הם מבינים את החומר יותר טוב
3. הילד מפסיד בכבוד ולא צועק או בוכה
4. הילד מתנדב בקהילה ועוזר לגימלאי להיתנייד